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Volyova
* 2/07/2008, 11:20
Message #16
Aldebarans narcophilae

Et c'est pas fini !
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Message de Cyan envoyé à la Guilde des Messagers pour transmission à la communauté.

CITATION
For immediate release : Cyan has sent us this letter to the community.

Shorah,

We've got some good news. GameTap and Cyan Worlds have reached an agreement that would return the rights of Myst Online to Cyan Worlds! We're very excited, but at the same time, there are some hurdles to overcome. Cyan Worlds is currently operating at a reduced capacity. We're not in a position where we have plenty of resources and people to bring MO back fast and furiously. But we've got a plan, and we'd like to run it past you - our fans and supporters.

Please realize that this roadmap is tentative and dynamic - but it's a starting point. There's no guarantee that we can accomplish all of these milestones, but they are something to discuss, adjust, and shoot for. We also need to mention that the roadmap below will most likely involve some minimal subscriber fees - something along the lines of $25 (US) for six months. (That number is subject to change.) We are not trying to make any money on this at this stage - but we do need to cover some of the costs. (Additional fees may apply for future Cyan content, front-end shard ownership, etc.)

You should know that the roadmap does not involve any new content from Cyan at this time. The plan is to start to move the content creation - the "Art" - to you. In addition the guilds themselves will start to exercise some authority in writing, monitoring, approving, communicating, etc.

For now, please watch and participate in the mystonline.com forum (http://www.mystonline.com/forum/index.php). This will be a good place to find updates - as well as through the Guild of Messengers and their affiliates (http://www.guildofmessengers.com) Also, consider joining one of the Guilds.

And because we felt like we all needed a little levity to combat the crazy whiplash of the continuing death and resurrection of Myst Online, we've decided to temporarily name the resurrection plan - Myst Online : Restoration Experiment (MORE) as in "We want MORE!" (IMG:style_emoticons/MystAventure/smiley.gif)

Thanks again for so much support!

The MORE team

Cyan understands that the above letter will still leave many in the community with questions - perhaps even more questions than you've had since the announcement of the rights issue was first published in Tom Sowa's article in the Spokesman Review TXT blog. (News of that announcement is spreading throughout gaming publications quickly - just today, the story was picked up by Kotaku, Massively, and Next Generation.) The Guild of Messengers is working with Cyan on a way to answer those questions. Stay tuned for MORE news!
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Dournon
* 2/07/2008, 11:27
Message #17
Feignasse amnésique

Même Chuck n'a pas fait mieux !
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I want MORE!
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Grover
* 2/07/2008, 18:22
Message #18
Cyclope du matin calme

Grooaaarrrr
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Traduction en Frankaouï pur jus :

CITATION
Shorah,
 
Nous avons quelques bonnes nouvelles. GameTap et Cyan Worlds ont trouvé un accord pour rendre les droits de Myst Online à Cyan Worlds! Nous sommes très enthousiasmés, mais en même temps, il reste quelques obstacles à surmonter. Cyan Worlds fonctionne actuellement à capacité réduite. Nous ne sommes pas dans une position d'abondance de ressources et de personnel pour ramener MO vite et bien à la vie. Mais nous avons un plan, et nous voudrions le mettre en place avec vous - nos supporters et partisans.
 
Gardez en tête que ce plan est expérimental et non figé - mais c'est un point de départ. Il n'y a aucune garantie que nous puissions atteindre tous ces objectifs, mais ils sont une base à discuter, ajuster et viser. Nous devons aussi mentionner que le plan ci-dessous impliquera très probablement un coût minimal d’abonnement - quelque chose comme 25 $ (US) par semestre. (Ce chiffre peut changer.) Nous n'essayons pas de gagner d’argent à cette étape - mais nous devons couvrir certains frais. (Des paiements supplémentaires pourraient être demandés pour du futur contenu Cyan, la propriété du serveur, etc.)
 
Vous devez savoir que le plan n'implique pas de nouveau contenu Cyan pour l’instant. Le plan est de commencer à vous déléguer la création de contenu - "l'Art"-. Les guildes elles-mêmes commenceront à exercer une certaine autorité sur l’écriture, le contrôle, l'approbation, la communication, etc.
 
Pour le moment, vous pouvez visiter et participer au forum mystonline.com (mystonline.com/forum/index.php). Ce sera un bon endroit pour trouver des mises à jour – de même que via la Guilde de Messagers et ses affiliés (guildofmessengers.com) Vous pouvez aussi rejoindre une des Guildes.
 
Et parce que nous souhaitions un peu de légèreté pour faire face au cycle incessant de morts-résurrections de Myst Online, nous avons décidé de temporairement nommer le plan de résurrection - Myst Online : Restoration Experiment (MORE) comme dans "We want MORE !" [ndt  : "Nous voulons PLUS !"] (IMG:style_emoticons/MystAventure/smiley.gif)
 
Merci mille fois pour tant de soutien!
 
L'équipe MORE
 
Cyan comprend que cette lettre laisse beaucoup d’interrogations sans réponse - peut-être même plus que vous en aviez depuis la publication de l'article de Tom Sowa paru sur le blog Spokesman Review TXT. (Cette annonce se répand rapidement dans les publications de jeu rien qu’aujourd'hui, l'histoire a été reprise par Kotaku, Massively et Next Generation.) La Guilde de Messagers étudie actuellement avec Cyan un moyen de répondre à ces questions. Restez branchés pour PLUS de nouvelles!
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Volyova
* 2/07/2008, 18:29
Message #19
Aldebarans narcophilae

Et c'est pas fini !
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Marssiiiiiiiiiii (IMG:style_emoticons/MystAventure/inlove2.gif)
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* 3/07/2008, 01:08
Message #20
Noircisseur de papier virtuel

Et c'est pas fini !
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Encore plus de précisions ici!! Cyan devient bavard, attention demain prévoyez d'abondantes chutes de neige! (IMG:style_emoticons/MystAventure/biggrin.gif)

Il s'agit de l'ajout d'une Roadmap en deuxième partie du message précité :

CITATION(Chogon)
MORE Roadmap

+ MORE servers will be restarted. These will be run by Cyan and run on machines that are either owned or leased by Cyan. The software and game assets will be as it was when Myst Online was shutdown on the GameTap servers. However, all the accounts and avatars from the GameTap servers will not be available and will have to be re-created. Sad

+ There will be some restructuring of MystOnline.com to accommodate new direction of MORE. Including the forums and the policies running the forum.

+ Release of the 3DS Max Plasma plugins for creating MORE content. Release of the source for the plugin (only) to the Guild of Writers. This will allow for the easier creation of fan created tools as well as being able to use what Cyan used for creating Myst Online content.

+ The Guild of Maintainers (in conjunction with Guild of Writers) will act as an agent in approving fan created content creation for MORE.

+ Create methods and processes for testing fan created MORE content. How this will work has not been determined but is crucial for fan created content. Then a process will be created to bring Guild of Maintainers final approved and tested content forward to main server for all users to enjoy.

+ Release binaries for a few front end servers to be run on fan run servers (front end shards). These fan run servers will have to be registered with the Cyan server and will help alleviate bandwidth issues. These front end processes will be limited to game servers and file servers. All authentication and avatar databases would still be handled by Cyan servers. This way a user needs only one account with all their avatars, no matter what front end shard they connect to. As a matter of fact, accessing the front end shards will be seamless for the user, and they may never know (or care) which one they are running on.

+ Create processes and release binary updates to the front end shards so that shard owners can host specific age game instances (such as a particular Neighborhood) and be able to control the states of that instance. End users will not have to do anything special other than to link to that age and they will be routed to the shard that is hosting it. This will allow the front end shard owners to provide unique experiences on the age instance that they host. (By the way, the states the front end shard owner's change will only affect the instance of the age they are hosting and will not affect other age's states, even if it is the same age.)

+ (Pie in the sky milestone!) Cyan Worlds will create new content and storyline. This may be done solely by Cyan or in conjunction with the Guilds.


Ce message a été modifié par Volyova - 2/09/2008, 09:05.
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jefftom
* 3/07/2008, 05:52
Message #21

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Il y a aussi une conférence de presse aujourd'hui (cf GoM)
(On peut remarquer qu'ils ont choisi une heure "internationale").

CITATION
Press Conference

To answer the inevitable deluge of questions arising from this roadmap,
Cyan will conduct a press conference on IRC (Internet Relay Chat) starting around Thursday July 3, 2008 at 9 AM Pacific Daylight Time (Noon Eastern).
(For a list of international cities and times, please see timeanddate.com.)

If you are not familiar with IRC, the Guild of Messengers has put up a gateway to make your experience easy and pleasant.
Visit rel.to/IRC and click the "#cyanchat" entry, and after a moment, you will be prompted for your name.
Enter your nickname and press "Connect", and that is all you need to do.
No pre-registration or account is needed.

If you are a veteran at IRC, all of the information that you'll need to join the press conference is listed on the rel.to/IRC page.

Note : Conversation that you observe from a user named "CC" is being channeled into #cyanchat by a relay connected to CyanChat, Cyan's own chat room.
For relayed chat, the name in brackets following "CC" is the identify of the speaker.
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Volyova
* 3/07/2008, 07:45
Message #22
Aldebarans narcophilae

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CITATION
Encore plus de précisions ici!! Cyan devient bavard, attention demain prévoyez d'abondantes chutes de neige! (IMG:style_emoticons/MystAventure/biggrin.gif)
Comment ???? (IMG:style_emoticons/MystAventure/hoo2.gif)
À l'heure qu'il était et après une dure journée de travail, t'as pas trouvé la force de tout traduire à la volée ????
Feignant!

Jeune!

(IMG:style_emoticons/MystAventure/biggrin.gif)

Le coup des Guildes devant "approuver" les âges de Fans me gonfle suprêmement.
Je vois déjà les luttes de pouvoir que ça va entraîner, les inévitables crétins imbus d'eux-mêmes qui vont jouer aux petits chefs et les gros soucis des fans européens pour se faire comprendre de l'immense majorité US.

J'aime pas du tout, du tout le tour que ça prend (IMG:style_emoticons/MystAventure/non.gif)
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* 3/07/2008, 11:06
Message #23
Noircisseur de papier virtuel

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Ça dépend, je sais pas quel état d'esprit règne à la Guild of Maintainers, mais je pense pas que ça sera si terrible que ça, l'immense majorité des fans veut qu'Uru reparte bien et généralement ça se passe dans une bonne ambiance. Si un âge est vraiment réussi il sera approuvé, même si un connard veut faire la loi et en décider autrement.
Après je sais pas effectivement comment ça va se passer pour les non-anglophones, ça risque d'être un peu difficile mais c'était à prévoir. Ils devraient ouvrir des forums par pays, comme sur le site de MOUL. Faut que j'aille faire un tour dans ces guildes pour voir comment ça se bidouille...
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Grover
* 3/07/2008, 16:56
Message #24
Cyclope du matin calme

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La V.F. de l'ôt'feignasse (IMG:style_emoticons/MystAventure/LangueG.gif) :
CITATION
MORE : les étapes.

+ Les serveurs MORE seront redémarrés. Ils seront gérés par Cyan et tourneront sur des machines appartenant à ou louées par Cyan. Le programme et les éléments de jeu seront dans l’état où ils étaient chez Gametap lors de l’arrêt de Myst Online. Cependant, les comptes et avatars des serveurs GameTap ne seront pas récupérés et devront être recréés. :(

+ Il y aura une petite restructuration de MystOnline.com pour s’adapter à la nouvelle direction de MORE. Ça touchera aussi les forums.

+ Diffusion des plugins Plasma pour 3DS Max afin de créer du contenu MORE [ndt : petit jeu de mots, «MORE content» se traduisant aussi par «PLUS de contenu»]. Le code source sera transmis (exclusivement) à la Guilde des Writers [GoW]. Cela permettra une création plus facile d’outils programmés par des fans tout en pouvant utiliser ceux dont Cyan s'est servi pour créer le contenu Myst Online.

+ La Guilde des Maintainers [GoM] (en accord avec la Guilde des Writers) agira comme agent d'approbation du contenu créé par les fans pour MORE.

+ Création des méthodes et de processus d’évaluation du contenu créé par les fans. La façon dont cela fonctionnera n’a pas encore été arrêtée, mais c’est crucial pour le contenu créé par les fans. Viendra ensuite un processus pour que le contenu validé par la Guilde des Maintainers soit transmis au serveur principal et mis à disposition de tous les utilisateurs.

+ Diffusion des fichiers binaires pour l’installation de quelques serveurs privés gérés par des fans. Ces serveurs devront être enregistrés auprès du serveur de Cyan et aideront à réduire les problèmes de bande passante. Ces processus seront limités aux serveurs de jeu et de fichiers. Toutes les bases de données d'authentification et d'avatars resteraient gérées par les serveurs Cyan. De cette façon, un utilisateur n’aura besoin que d'un compte regroupant tous ses avatars, peu importe à quel serveur il se connecte. De fait, se connecter à n’importe quel serveur sera transparent pour l'utilisateur.

+ Création de processus et diffusion de mises à jour binaires vers les serveurs privés pour que leurs propriétaires puissent héberger des instances d'Âges spécifiques (comme un voisinage particulier) et être capables d’en contrôler l’état. Les utilisateurs n’auront rien d’autre à faire que se relier à un Âge et ils seront automatiquement redirigés vers le serveur qui l’héberge. Cela permettra aux propriétaires de serveurs de fournir des expériences uniques dans les instances d'Âges qu'ils hébergent. (À propos, les modifications apportées à l’Âge par un propriétaire de serveur ne seront visible que sur son serveur, pas sur les autres, même s’ils hébergent le même Âge.)

+ (On peut toujours rêver!) Cyan Worlds créera de nouveaux contenus et histoires. Cela ne peut être fait que par Cyan ou en accord avec les Guildes.
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jefftom
* 3/07/2008, 17:15
Message #25

Et c'est pas fini !
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début de la conférence de presse (chogon) :
CITATION
Hi all. This is certainly crazy times again. But this time it is going to be a lot different. Now that Cyan has the rights back to put MystOnline online again, we are going to try to make a go of it by ourselves (meaning self publishing). With that comes less constraints but also more responsibility. When we re-open the cavern it will not be with a big marketing bang but more of a grass roots event where we will start slowly and with the help of the fans build MystOnline into something even more special than it was in the past.
We are starting with a very small team with some big (albeit not clearly defined yet) ideas. We will start with just getting what we had at the end of MOUL up and going so we can get people in the cavern as soon as possible. Then we will start working on the roadmap which I'm positive will change as time goes on. We will probably add more items, change items and may even have to remove items. But the ultimate goal is to have a vibrant engaged MystOnline community.
<Hitana> : which countries will have access to the new Myst Online?
<Chogon> : We hope to have the entire globe have access to MORE, meaning all countries!

<Whilyam> : When do you anticipate the servers coming back online?
<Chogon> : I was waiting for that question... heh. As soon as we can. There is just Randy (not Rand) and I working on bring it back up. We want to do it as soon as possible.
<Chogon> : It is possible that it could be in months (ducks head).

<CC> : [Dhelayan] my question is, will MORE also run on the Mac again?
<Chogon> : We will be working with TransGaming to make that happen. All indications so far is yes

<Chogon> : We will have to have some kind of beta testing... but it might be small and quick this time since (theoritically) not much has changed at the start.
<nita> : will there be a need for testers for the game, if so, how and when do we sign up?
<Chogon> : The initial testing of the servers will need some testers. We haven't got far enough to have a sign up sheet yet. It will be posted on myystonline.com if/when it happens.

<Jen> : When we get an account, can we have multiple users or will it be one user per account? With gametap, 1 account had up to 5 users, and each user could have multiple avatars. Will that change?
<Chogon> : It will be one user per account with (was it?) 5 avatars. That is the way we are going to start. It might change in the future? Don't know.

<Greypiffle> : To help support functionality, will we be allowed to ue the 3DS Plugins to create plugins for our favorite 3D application?
<Chogon> : Yes. That is why I want to release the source to the plugins as well as the binaries. That way some could write their own tools.

<Veralun> : What can the international community do to promote MORE in their area/country?
<Veralun> : Will there be a promotion from Cyan's side or can fans help with that?
<Chogon> : Promoting MORE is good. You just have to be careful about being a spammer or grabbing too much of the marketing wheel.
<Chogon> : I'm not sure what the international communtiy can do specifically yet... but I'm sure y'all will have great ideas.

<MustardJeep> : Some fun things like Ages of ilathid and a few other project coming back into uru instead of standalone like they are now
<Chogon> : Oh, right. Yes, that is why we need to release the plugins for MORE so that the old ages that were standalone can be brought forward.
<Chogon> : There might have to be some kind of conversion tool written by a fan(?) to help bring them forward

<Guest_87155> : It is assumed that one of the ultimate goals of MORE is to eventually see a profitable gaming world emerge. Cyan and Gametap obviously have an agreement on how that would be handled between them. This leaves a broader question still open…
18 : 50 <Guest_87155> : Have you considered how copyright will be handled regarding any fan-created intellectual property that eventually makes its way onto the main Cyan server specifically regarding who will own this work and what mechanism will be in place to codify that ownership?
<Chogon> : Good question. Not sure I have the answer. It MORE become big enough that attracts a publisher that would really help MORE, then that would have to be determine with that agreement...
<Chogon> : but that is really hypothetical and that is not really our plan (even though plans can change) to have a publisher pick it up later.

<Simon_Bitdiddle> : Will the Guildmasters be our representatives to Cyan for flow of information or will there be clearly defined Cyanist responsibilities for various aspects of canon and policies?
<Chogon> : Cyan will still be responsibile for things like canon and policies and how things should come together. We will take input from the guilds but on the big things, Cyan will make the decisions.
<Chogon> : But also we hope that information doesn't have to go through guildmasters but flow from fans also.

<TomahnaGuy> : What is your position on storyline related content from Cyan's part? I know you guys have said that Cyan content is still "pie in the sky" but what is your stance on continuing the storyline?
<Chogon> : we definitenly want to continue the storyline. There will be story guidelines post by Cyan that for the user created content to stay away from so that we can continue.

<PiperDriver> : Will Cyan engage some of us who have server space and bandwidth to host clustered portions of the server code? And if so, how do we get on the list of volunteers?
<Chogon> : Yes. But not immediately, we will have to change some stuff on the server side. But there will have to be a registration of those servers because we would not want to have any host jumping in. So, you will have to have a static ip because we will restict it just them (sorry for getting technical)

<SCGreyWolf> : Is there a possibility of adding outside assistance for the Plasma engine to the roadmap, or does Cyan prefer to keep that to themselves? Some of us would love to help. (All rights would be retained by Cyan, of course.)
<Chogon> : You are right, it is not on the roadmap. However, I can see that we could use some help but it would a closely directed by Cyan operation.
<Chogon> : In other words, you would almost have to be an intern employee, kind of like Tweek and Denis.

<Marten> : Next is a question from Tofer who had to leave : Front end servers : Windows or Linux?
<Chogon> : Currently, the front end servers are Windows. That doesn't mean that in the future that couldn't change.

<Erik> : Aside from user-made Ages would users also be able to create content like notebooks in existing Ages? (Like a journal in your Relto that others can read)
<Chogon> : The roadmap and most of the discussions have been about age creation... but there is a lot more things that user created content can be. Such as clothing, emotes, and more objects in your relto or neighborhood

<Lontahv> : Chogon> When Fan-Created-Ages are allowed will you "legalize" pyprp... if you know what I mean. Because I've grown very used to Blender and comfortable with adding features to PyPrp and would like to continue.
<Chogon> : Yes. PuPrp will be one of the tools. When the source for the plugin get released then the authors of PyPrp can modify it to include more things. and be compatible with MORE.

<Kero> : Will we be starting logicaly at the Cleft like we did in Prologue or start in Relto scratching our heads wondering how the heek we got there?
<Chogon> : When we re-open the cavern it will be just like it was in MOUL, you will start out in Relto. Whether that changes in the future... don't know.

<CC> : [Eleri] Erik touched on this a bit, but with Age building as the primary focus, how can non age builders contribute? Will there be tools for objects and animations and avatar options? What about fan run 'characters' like JD Barnes, will there be a place for fan story?
<Chogon> : The details are worked out yet... but yes. I'm not sure how user friendly the tools will be or whether there will be something in-game to use to create.

<Nadnerb> : Will there be an offline release of the client for local testing of new ages prior to any submittal, or will we need to use full on-line server for testing from the start of development? (and in either case, how will that be handled?)
<Chogon> : Not sure how that is going to work yet. But I am thinking that to test your age you will connect to the Cyan server but be allowed to have local data.
<Chogon> : Obviously there was to be some way to tell the server what you are doing... that way you can have other people help you test multiplayer

<CC> : [JWPlatt] Could a production house like Ubisoft (not to publish Uru) add premium content like an expansion pack to make a profit and help Uru be more successful? Ubisoft isn't "grass roots, " but this question is really about who owns content and the attractive capcity to charge premiums at some point.
<Chogon> : Well, the business plan is going to have to be flexible. We will start this way... but in the future may be we could leave open the possiblity of someone like a another studio to create content for extra fees.

<Colin_Brennan> : It's been said in the roadmap that eventually users will be able to shard Myst on their own servers and host their own ages. Now, would this be more like directing the client to the server, or actually having the servers patched in through the Nexus to create a seamless transition from place to place, akin to Second Life? (Just wanted a clarification of the road map on that.)
<Chogon> : The front end shards will not necessarly host their own content but be able to control a particular instance of an age, like a particular neighborhood.
<Chogon> : But there may have to be some kind of in-game mechinism for avatars to find their way to those particular places and know they are crossing over the line to fan hosted age links.

<belford> : You (and the roadmap) mentioned releasing the 3DS Max plugin to the Guild of Writers. Right now, the GoW is literally defined as anybody who drops by the GoW forum and participates. So that means releasing the plugin to everybody. Is that what you want? Or do you see limiting it to a core developer team?
<Chogon> : Yes, it is to be released to all that want them. The GoW is just the *mechanism* to get it out. (heh)
<Chogon> : I have used the ULM to look at several and I am very impressed. I can see there needs to be more testing on them (heh) but very cool!

<CC> : <Nadnerb> Will Cyan, or would Cyan like to, accept competent fan code submissions for features, rewrites, and bugfixes in the server or client code as it did in Until Uru? e.g. The KI is a popular candidate for improvement.
<Chogon> : The short answer is yes. But I think that that will have to be more of a directed from Cyan effort like the D'mala shard updates were.

<Poseidon> : with gametap gone.. how will we be able to download and update the new game... same as before... or via some new method? also.. will the users be able to create patches for the game.. version 9 had some serious problems and limitations when uru went down
(Chogon> : All of the patches will come from Cyan. (but the origin of the patch may come from user content).

<Atheni33> : How involved is Cyan going to be with the guilds?
<Chogon> : We hope that the Guilds and Cyan will like partners in this new adventure. So, there will lots of involvment in both directions.

<Leonor> : A small matter... Can MOUL oldbies have their calendar sparklies turned on in their Relto when MORE is up?
<Chogon> : Hmmm, part of the problem will be identifying who are the oldies. Something we'll have to think about.

<Mari> : Will there be a beta team needed or will the Guild of Maintainers take care of all of that?
<Chogon> : The beta testing and the Guild of Maintainers are two seperate functions (one is tesing the servers and the other testing new content).
<Chogon> : We will have to have some kind of beta testing... but it might be small and quick this time since (theoritically) not much has changed at the start.

<Colin_Brennan> : Hi Chogon. If you could pick one part of MORE and flaunt that to the entire gaming community to get them to play MORE, what part are you choosing to flaunt and why?
<Chogon> : Hmmm, that is a tough question. It would be easy to say you have to see the whole thing... ummm, I would have to say one of the fan events like the parades or one of the plays.

<Tweek> : Cyan said they won't be adding content at the start, however the Minkata spark is pretty bugged to the point where it stops everyone getting a full set of Calendar Roses, would this be something that would be fixed at all or not?
<Chogon> : Hopefully, we can fix some of those intrusive bugs. It may not happen at the start but sometime after.

<Nadnerb> : A lot of focus is going to be on the GoW, but does Cyan see a place for outside Fan creations turning back around if their developers want and reentering Uru in MORE?Will you first open the servers and then work on a structure for UCC, or will you open the servers after you have nailed down how UCC will be handled?
<Chogon> : I'm not sure what the first question is asking... ? The second question : we will restart the servers pretty much where we left them in MOUL so that people can get back into the cavern as soon as possible.
<Chogon> : Then we will work on the roadmap and the including the things needed for user created content.

Yawni> : Are there formal plans involving Guilds not mentioned in the MORE announcement? Specifically, I'm looking at Guilds like the Archivists, who were not reintroduced during MOUL.
<Chogon> : At this point all of our plans are not formal (cast in stone). All of the guilds should be more involved (hit me over the head to remind me).
<Chogon> : And hopefully, there will be ways of creating new guilds as new areas of help are needed.
here.

<Yali> : Ok, here's one. I've always held the idea that the best way for Uru to come back in full throttle would be through a complete rehaul and re-release, with a new spanking ad campaign and such. This would entail a development period which would hence lend itself to an improved, updated Uru. We've got to admit that Uru is already a game of a past technological generation. More so, I have this desire to see it return with as much force and vigo
<Chogon> : For MORE, we are seeing more of a grass roots, build slowly process rather than the big bang a major marketing.

<Marten> : He wrote : "While ages and other 'expensive' content may come far in the future, will 'cheaper' content like stor, character chats, and journal entries be added to MORE sooner? There were not enough little details, like notebooks to the GT ages, IMHO"
<Chogon> : Yali : Yes it is possible in the future... which is not written yet.
<Chogon> : Yes, Cyan may be able to add smaller content sooner... but that will all be played by ear. But I could see that happening.

<Jamey> : Will flymode patches for Avatars be given to the writers and maintainers to examine our ages?
<Chogon> : Good question (again). Obviously there will have to be some kind of debugging tools for age creators. Not sure what they will be yet.

<Rik> : Thank you. As for the rehearsal and beta testers of MOUL (whover they may be), are they still under the NDA? Also, is there anything left in the Pipeline?
<Chogon> : As far as I know, the NDAs have not elapsed but I don't know what each individual signed.
<Chogon> : As far as the "pipeline" there is a few things left around... but still needs lots of work.

<Nadnerb> : veralun asked : When it comes to a billingsystem, can PayPal be integrated into that? This gives more ppl the possebility to pay. what billing options do you plan on?
<Chogon> : We have not picked what billing system will be use... BUT we are considering very seriously using paypal as the method to collect funds.

<DarK> : with the guilds playing a more active role in the game, and while im aware of the lack of staff, is there work on a guid hall? can one be started
<Chogon> : DarK : not sure about particular content. We will have to visit all those kinds of things and how we can get them acomplished.

<Poseidon> : will we have the ability to add on to the city and relto to make more room for the age linking books that are due to be submitted? or are these places sacred ground that only cyan can add to, also what of the ages that were conceptualized by cyan but never finished.. could we step up and turn those ages into reality for you guys?
<Chogon> : There will be sacred areas that the age creators will have to stay away from so that Cyan can continue creating content in those areas.
<Chogon> : RAWA and Rand have been working on a guideline for those areas, which should be very close to being released.

<Lynnutte> : you have a time frame as to when the cavern might be opened again? When the cavern is open again, what will be the population limit for the various areas such as the city and neighborhoods? If so, Will there be systems in place to include more people in events than area limits will allow or will the guilds be incharge of figuring that out?
<Chogon> : Cavern re-opening... soon. When it does re-open it will have the same limits and things that were on MOUL.
<Chogon> : That could very well change in the future. I do like the idea of having a simple age kind place for ampitheatre kinds of events... but that is way in the future.

<Atheni33> : I’m sure many of us have encountered disruptive players in Moul and we have had the ResEng to take care of such problems. Now that Cyan has reduced their staff how will such issues be addresses? Will we be able to ban such players from neighborhood/bevins during meetings and events? Or will there be a Guild created to address such issues?
<Chogon> : Obviously, we will be short handed, especially in the ResEng area. We are looking at several different options...

<Nadnerb> : Zardoz asked : Will Uru canon continue in MORE or will it be suspended? That is to say, should I be worried about being eaten by Bahros if I venture into MORE?
<Chogon> : It may be continued... see earlier answer.




Ce message a été modifié par Volyova - 4/07/2008, 08:33.
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Grover
* 3/07/2008, 17:47
Message #26
Cyclope du matin calme

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CITATION
Salut à tous.
Les temps de folie sont de retour. Mais cette fois ce sera tout à fait différent. Maintenant que Cyan a récupéré les droits pour remettre MystOnline en ligne, nous allons essayer de tout faire nous-mêmes (j'entends pas là que nous serons notre propre éditeur). Nous aurons ainsi moins de contraintes, mais aussi plus de responsabilités.
Quand nous ré-ouvrirons la caverne, ce ne sera pas à grands coups de marketing, mais ce sera plutôt une impulsion collective à partir de laquelle nous démarrerons lentement, et avec l'aide des fans, nous transformerons MystOnline en quelque chose d'encore plus spécial que ce qu'il a été dans le passé.
Nous commençons avec une très petite équipe et de grandes idées (bien que pas clairement définies pour l'instant). Nous démarrerons en récupérant ce que nous avions à la fin de MOUL afin de laisser les gens entrer dans la caverne le plus tôt possible. Ensuite nous commencerons à travailler sur la feuille de route qui, j'en suis sûr, évoluera au cours du temps. Nous ajouterons probablement des éléments, en modifierons d'autre, et devrons peut être même en supprimer. Mais le but ultime est d'avoir une communauté MystOnline engagée et active.
<Hitana> : quels pays auront accès au nouveau Myst Online?
<Chogon> : Nous espérons rendre MORE accessible à la planète entière, donc tous les pays!

<Whilyam> : quand pensez-vous remettre les serveurs en ligne ?
<Chogon> : J'attendais cette question... heh. Aussitôt que nous pourrons. Il n'y a que Randy (pas Rand) et moi-même qui y travaillons. Nous voulons le faire le plus tôt possible.
<Chogon> : Il est possible que ça prenne plusieurs moi (rentre la tête dans les épaules).

<CC> : [Dhelayan] Ma question est, est-ce que MORE tournera aussi sur Mac ?
<Chogon> : Nous travaillerons avec TransGaming pour que ce soit le cas. Tout indique pour l'instant que oui
<Chogon> : Nous devrons faire une sorte de bêta testing... mais ça devrait être simple et rapide cette fois vu que (théoriquement) rien ne sera modifié au début.

<nita> : y aura-t-il besoin de testeurs pour le jeu, et si oui, quand et comment pourrons-nous y souscrire ?
<Chogon> : Les tests initiaux des serveurs nécessiteront des testeurs. Nous ne sommes pas encore assez avancés pour déjà disposer d'un formulaire d'inscription. Il sera posté sur mystonline.com s'il doit l'être.

<Jen> : Quand nous aurons nos comptes, seront-ils multi-utilisateurs ou sera-ce un utilisateur par compte ? Avec gametap, chaque compte disposait de 5 utilisateurs, et chaque utilisateur pouvait avoir plusieurs avatars. Cela changera-t-il ?
<Chogon> : Ce sera 1 utilisateur par compte avec (comme avant ?) 5 avatars. C'est ainsi que nous démarrerons. Est-ce que ça changera ensuite ? Je ne sais pas.

<Greypiffle> : Pour aider à soutenir la fonctionnalité des outils de création, serons-nous autorisés à utiliser les plugins 3DS pour créer des plugins pour nos applications 3D favorites ?
<Chogon> : Oui. C'est pourquoi je veux diffuser le code source des plugins en même temps que les binaires. Ainsi, vous pourrez créer vos propres outils.

<Veralun> : Que peut faire la communauté internationale pour promouvoir MORE dans les différents pays ?
<Veralun> : Y aura-t-il une promotion de la part de Cyan ou les fans pourront-ils participer ?
<Chogon> : Promouvoir MORE est bien. Vous devrez cependant faire attention à ne pas spammer ou faire une promo excessive.
<Chogon> : Je ne suis pas certain que la communauté internationale puisse faire quoi que ce soit de spécifique maintenant... Mais je suis sûr que vous aurez tous de grandes idées.

<MustardJeep> : Quelques trucs sympas comme Ages of Ilathid et quelques autres projets pourraient-ils réapparaître dans URU au lieu de rester isolés comme aujourd'hui ?
<Chogon> : Oh, ok. Oui, c'est pour ça que nous devons diffuser les plugins pour MORE de façon à ce que les vieux âges qui étaient isolés puissent être remis en scène [ndt : YEEEEEEHHHHHHAAAAAAAAAAAA!!!].
<Chogon> : Il se pourrait qu'un fan(?) écrive un outil de conversion qui aiderait à les remettre dans la course.

<Guest_87155> : Il semble que l'un des buts ultimes de MORE est de voir éventuellement émerger un monde ludique profitable. Cyan et Gametap ont évidemment un arrangement sur la façon dont ça se passerait entre-eux. Ça laisse énormément de questions sans réponses…
18 : 50 <Guest_87155> : Avez-vous réfléchi à la façon dont les copyrights seraient gérés vis-à-vis de la propriété intellectuelle des créations de fans que l'on retrouverait sur les serveurs de Cyan, spécifiquement à qui appartiendra le travail et quel mécanisme sera mis en place pour codifier cette propriété ?
<Chogon> : Bonne question. Je ne suis pas sûr d'avoir la réponse. Si MORE devient suffisamment gros pour attirer un éditeur qui pourrait vraiment aider MORE, ça devra alors être déterminé lors de la négociation...
<Chogon> : Mais ça reste hypothétique et ce n'est pas vraiment notre plan (même si les plans peuvent changer) de voir un éditeur prendre le relais.

<Simon_Bitdiddle> : Les Maîtres de Guildes seront-ils nos représentants vis-à-vis de Cyan ou y aura-t-il des responsabilités Cyanistes clairement définies pour les aspects canoniques et politiques ?
<Chogon> : Cyan restera responsable de choses telles que les canons, la politique et de comment tout ceci s'articulera. Nous prendrons les avis des Guildes, mais pour les gros morceaux, c'est Cyan qui décidera.
<Chogon> : Mais nous espérons également que l'information ne nous parviendra pas que via les Maîtres de Guildes, mais aussi directement des fans.

<TomahnaGuy> : Quel est votre position concernant le contenu que pourrait fournir Cyan dans le prolongement du scénario officiel du jeu ? Je sais, vous avez dit que du contenu Cyan restait du domaine du rêve mais quel est votre position sur le fait de continuer cette histoire ?
<Chogon> : Nous voulons définitivement continuer ce scénario. Il y aura de la part de Cyan des directives scénaristiques de façon à ce que nous puissions poursuivre l'histoire et que le contenu créé par les fans ne vienne pas interférer.

<PiperDriver> : Cyan engagera-t-elle quelques-uns de ceux d'entre nous qui disposent d'espace serveur et de bande passante pour héberger une partie du code du serveur ? Si oui, comment peut-on s'inscrire sur la liste des volontaires ?
<Chogon> : Oui. Mais pas tout de suite, Nous devons modifier certaines choses côté serveur. Mais il devra y avoir un enregistrement de ces serveurs parce que nous ne voudrions pas qu'un hôte saute. Ainsi, vous devrez avoir une IP statique parce que nous ne sélectionnerons que ceux-là (désolé de devenir technique)

<SCGreyWolf> : Y-a-t-il une possibilité d'ajouter à la feuille de route une aide externe pour le moteur Plasma, ou Cyan préfère-t-elle garder cette partie ? Certains d'entre nous adoreraient aider. (Tous les droits resteraient propriété de Cyan, bien sûr.)
<Chogon> : Vous avez raison, ce n'est pas sur notre feuille de route. Cependant, je peux imaginer que nous pourrions utiliser un peu d'aide mais ça resterait une opération étroitement dirigée par Cyan.
<Chogon> : En d'autres mots, vous devriez presque être un salarié interne, un peu comme Tweek et Denis.

<Marten> : Une question de Tofer qui a dû partir : les serveurs : Windows ou Linux ?
<Chogon> : Actuellement, les serveurs sont sous Windows. Ça ne signifie que ça ne pourrait pas changer dans l'avenir.

<Erik> : En dehors des Âges créés par les utilisateurs, ceux-ci auront-ils la possibilité de créer du contenu comme des carnets dans les Âges existants ? (comme un journal dans votre Relto que les autres pourraient lire)
<Chogon> : La feuille de route et la plupart des discussions ont concerné la création d'Âges... Mais le contenu créé par les utilisateurs peut être bien plus de choses. Comme des vêtements, des expressions, et plus d'objets dans votre Relto ou Quartier.

<Lontahv> : Chogon> Puisque les Âges créés par les fans sont autorisés, allez-vous "légaliser" PyPrp.. si vous voyez ce que je veux dire. Puisque j'ai acquis une certaine expérience sur Blender, une aisance à ajouter des fonctions à PyPrp et que j'aimerais continuer.
<Chogon> : Oui. PyPrp sera un des outils. Quand le code source des plugins sera diffusé, les auteurs de PyPrp pourront les modifier pour inclure plus de choses. Et être compatible avec MORE.

<Kero> : Est-ce qu'on commencera logiquement à la faille comme c'était le cas dans le prologue, ou commencerons-nous dans le Relto, nous grattant la tête et nous demandant comment on a bien pu arriver là ?
<Chogon> : Quand nous ré-ouvrirons la caverne, ce sera exactement comme c'était dans MOUL, vous commencerez dans le Relto. À moins que ça ne change dans le futur... Je ne sais pas.

<CC> : [Eleri] Erik l'a en partie évoqué, mais avec la construction d'Âges comme premier objectif, comment ceux qui ne créent pas d'Âge vont-ils contribuer ? Y aura-t-il des outils pour les objets et les animations et les options de l'avatar ? Quid des personnages incarnés par des fans, comme JD Barnes, y aura-t-il de la place pour les histoires crées par les fans ?
<Chogon> : On travaille toujours aux détails... Mais, oui. Je ne sais pas à quel point les outils seront faciles à prendre en main, ou même s’il y aura des outils de création intégrés in-game.

<Nadnerb> : Y aura-t'il une version offline du jeu afin de tester les nouveaux âges en local avant toute soumission, ou devrons-nous utiliser un serveur en ligne pour les tests dès le début du développement ? (et auquel cas, comment est-ce que ça sera géré ?)
<Chogon> : Je ne suis pas encore sûr de la façon dont ça fonctionnera. Mais je pense que pour tester votre âge vous devrez vous connecter au serveur Cyan tout en étant autorisé à avoir vos données locales.
<Chogon> : Évidemment, il y aura un moyen de dire au serveur ce que vous êtes en train de faire... de façon à ce que d'autres gens qui vous aident pour le test multi-joueurs.

<CC> : [JWPlatt] Est-ce qu'une société de production comme Ubisoft pourrait ajouter du contenu premium comme un pack d'extension pour rentrer de l'argent et aider Uru à avoir plus de succès ? Ubisoft ne sont pas des philanthropes, mais la question est de savoir si More peut devenir suffisamment attractif pour inciter des éditeurs à créer des packs premium payants.
<Chogon> : Le business plan devra être flexible. Nous démarrerons dans ce sens... mais dans le futur nous pourrions peut-être laisser ouverte la possibilité qu'un autre studio crée du contenu payant.

<Colin_Brennan> : Il a été dit dans la feuille de route que les utilisateurs pourraient éventuellement héberger Myst sur leurs propres serveurs et héberger leurs propres âges. Est-ce que ça serait plutôt une redirection du jeu vers le serveur principal ou les serveurs seraient-ils greffés au Nexus afin de créer des transitions sans accrocs d'un endroit à l'autre, comme c'est le cas dans Second Life ? (Je voulais juste une clarification de la feuille de route à ce propos)
<Chogon> : Les shards n'hébergeront pas nécessairement leur propre contenu mais seront capables de gérer une instance particulière d'un âge, comme un Quartier particulier.
<Chogon> : Mais il devrait y avoir une sorte de mécanisme in-game pour que les avatars puissent trouver leur chemin vers ses endroits particuliers et sachent qu'ils sont en train de franchir la frontière entre âges officiels et âges de fans.

<belford> : Vous (et la feuille de route) mentionnez que vous allez transmettre les plugins 3DS Max à la Guilde des Écrivains. Actuellement la Guilde des Écrivains est littéralement définie comme n'importe quelle personne se pointant sur les forums de la Guilde et y participant. Ce qui signifie transmettre le plugin à tout le monde. Est-ce ce que vous voulez ? Ou envisagez-vous de le limiter à un noyau de développeurs ?
<Chogon> : Oui, il est prévu de le transmettre à tous ceux qui le voudront. La Guilde des Écrivains est juste le *mécanisme* pour le diffuser.
<Chogon> : J'ai utilisé ULM pour jeter un œil à divers âges de fans et je suis très impressionné. J'y vois des besoins de tests supplémentaires mais c'est quand même très cool!

fin du chat

Ce message a été modifié par Volyova - 4/07/2008, 06:46.
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Dournon
* 3/07/2008, 19:53
Message #27
Feignasse amnésique

Même Chuck n'a pas fait mieux !
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(IMG:style_emoticons/MystAventure/inlove2.gif)
Quand je pense que j'ai tout désinstallé (IMG:style_emoticons/MystAventure/sneaky2.gif)
Mais j'imagine qu'il faudra de toute façon tout réinstaller de façon différente qu'avec Gametap, non ?

Yo Ilathid, la siesta est finita!

Et la mauvaise bonne nouvelle est que ces casse-pieds de merveilleux amis et voisins exclus absents de moul vont pouvoir venir nous pourrir la vie rejoindre. (IMG:style_emoticons/MystAventure/yhea.gif)
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Ellora
* 3/07/2008, 20:14
Message #28
Restera en classe à la récré

Proche de la béatification
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CITATION
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Quand je pense que j'ai tout désinstallé (IMG:style_emoticons/MystAventure/sneaky2.gif)
Mise à part Gametap, je n'ai rien désinstallé... la flemme défois, ça a du bon! (IMG:style_emoticons/MystAventure/dents.gif)
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Volyova
* 3/07/2008, 21:53
Message #29
Aldebarans narcophilae

Et c'est pas fini !
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'tain!! Moi j'préférais quand Cyan ne communiquait pas! (IMG:style_emoticons/MystAventure/crazy.gif)
Le truc de taré à traduire! (IMG:style_emoticons/MystAventure/N5.gif)

Ouala, c'est tout fait avec le Grover (IMG:style_emoticons/MystAventure/coucou.gif)
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Dournon
* 3/07/2008, 22:04
Message #30
Feignasse amnésique

Même Chuck n'a pas fait mieux !
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(surtout qu'avec tous ces abscons informatiques, même si on avait voulu aider, on n'aurait pas bien pu.)
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